Senin, 21 Maret 2011

supposed to be called: friend

sometime once upon a time
someone called 'friend' as a word's rhyme
as a cheerful and good time
as the sweeten for a problem, bitter lime

friend is someone that fix you here,
in heart and your soul, erase your fear
friend won't let you drink too much beer
because friend knows it's bad, for real

friend isn't someone smiling next to your loft
isn't someone that kiss you goodnight at the corner
friend congratulates you for your lover and new love
when you need, friend never put a step further

friend won't be a murder of yours behind
don't steal and don't yell
friend will cure and fresh you like the wind
makes you comfort and pretty well

friend never judge you shortly
that will make your mind heavy
friend never force you ahead
never make you so much depressed
and finally getting red

dulu ada quotation "friend is someone who knows the song in your heart and can sing it back to you when you have forgotten the words"

sometime, kadang kadang, terasa di sini nih *nunjukehati pasti susah nemuin yang namanya temen. kadang juga, disini *nunjukeotak pasti rasanya berat - nyari temen aja udah susah, gimana nyari sahabat. temen yang baik aja belom tentu ada banyak, gimana sahabat? mungkin langka

karena yang namanya temen sejati gaakan pernah ngejudge temennya, gaakan ada di saat seneng dan ketawa kebahak bahak sampe keselek lalet, bukannya saat nangis sesungukan sampe seprai basah, ngehakimin seenak jidatnya tanpa tau keadaan yang sebenernya, gaakan pernah ngomongin temennya yang lain saat dia gaada, gaakan berhenti memaafkan semarah-marahnya dia sama temennya

gaakan nyakitin temennya pas temennya juga punya kebahagiaan lain buat diurusin. dia bakal seneng pas temennya seneng, bukan malah mojokin kebahagiaan barunya. karena temen dia anggap bener bener ada disini *nunjukehati, bukan cuma sekedar di elu-elukan dan akhirnya cuma karena ga sempurna jadi dijauhin.

karena temen gaakan ngejauh. kalo salah satu dari 2 orang yang bertemen itu ngejauh, mungkin dia bukan temen sejati. mungkin itu gua, dan mungkin juga itu kalian, readers (seandainya ada yang baca postingan ini... T^T)

friend will stay, not staying away.
but, God has created another or some other angels without wings, and God has put a label on their head "friend", it's your job to seek that, where they are, how they are, who they are. and

somehow, maybe someday, you can see a bestfriend figure on themselves


XOXO
writer

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar